În anul 1998, în urma fuziunii dintre Citicorp și Travellers Group a luat naștere cea mai mare firmă de servicii financiare din lume – Citigroup – evaluat la acel moment la 140 de miliarde de dolari și având în administrare active de 700 de miliarde de dolari. Deși acum valoarea de piață a grupului este de doar 82 de miliarde dolari, acesta are în administrare active de aproape 2 trililoane de dolari.
Ce legătură are totuși cu design-ul?
Implicit, noul grup avea nevoie de o nouă identitate vizuală pe măsura valorii ei de piață. Astfel, în 1999 ei au apelat la Paula Scher din New York, unul dintre cei 25 de parteneri ai firmei Pentagram.
După o scurtă negociere preliminară, ei au stabilit prețul întregului pachet de rebranding la suma de 10 milioane de dolari, din care doar logo-ul valora 1,5 milioane. În timpul primei întâlniri în care cele două părți urmau să stabilească restul detaliilor referitoare la design, Paula a început să schițeze pe un șervețel logo-ul Citigroup care este actual și astăzi.
„This is your logo” a spus Paula arătând către logo-ul desenat în câteva minute pe un șervețel. Partenerii au fost sceptici cu privire la faptul că cei de la Citigroup vor accepta un logo făcut pe un șervețel într-un timp așa scurt, ea motivând că viteza de realizare este rezultatul celor aproximativ 30 de ani de experiență în design la acel moment. Pe scurt, logo-ul ilustrează perfect fuziunea dintre cele două firme, t-ul cu codița arcuită către interior și arcada de deasupra reprezentând umbrela din vechiul logo al celor de la Travellers Group.
Tot procesul de rebranding a durat 6 luni, dar este fascinant cum într-un timp așa de scurt, Paula a dat naștere noii imagini a gigantului Citigroup.
Puteți afla mai multe despre povestea rebranding-ului Citigroup aici:
Iar despre lucrările Paulei aici:
- www.designboom.com/design/paula-scher-interview/
- www.pentagram.com/about/paula-scher
- www.behance.net/PaulaScher
Este una dintre poveștile noastre preferate pentru că ilustrează perfect faptul că profesioniștii din acest domeniu nu-și pun numai timpul la dispoziția clientului, ci mai important de atât, experiența și abilitățile obținute de-a lungul anilor și miilor de ore de muncă.
Comenteaza